miercuri, octombrie 08, 2008

Reflectiile unei vite-de-vie - Idries Shah

O vita-de-vie deveni intr-o zi constienta de faptul ca in fiecare an ii erau luati strugurii. Isi mai dadu seama si ca nimeni nu manifesta vreodata vreun pic de recunostinta fata de ea cu acest prilej.

Un intelept isi facu aparita si se aseza langa ea.

"Iata, gandi vita-de-vie, ocazia mult visata de a-mi lamuri acest mister."

Si i se adresa:

- Inteleptule, dupa cum ti-ai dat seama, eu sunt o vita-de-vie. Indata ce strugurii mei s-au copt, vin oamenii si mi-i iau fara sa manifeste nici cea mai mica urma de recunostinta fata de mine. Poti sa-mi lamuresti motivele acestui comportament?

Dupa o clipa de gandire, inteleptul raspunse:

- Motivul este, dupa toate probabilitatile, acela ca oamenii au impresia ca tu nu te poti impiedica sa produci struguri.

Niciun comentariu: