vineri, septembrie 12, 2008

Setea de castig, amabilitatea si imposibilitatea - Idries Shah

- Cel care nu observa raportul dintre setea de castig, amabilitate si imposibilitate nu poate cunoaste omul, declara un maestru sufi.
- Vorbesti in sarade, spuse discipolul sau, nu inteleg.
- Nu cauta niciodata sa intelegi incercand sã patrunzi enigme, cand poti reusi acest lucru prin intermediul experientei, ii spuse maestrul sufi.

Apoi il duse pe discipolul sau in bazarul cel mai apropiat si intrara impreuna intr-o pravalie cu haine.
- Arata-mi haina cea mai frumoasa pe care o ai, ii spuse maestrul sufi vanzatorului. Azi sunt dispus sa cheltuiesc o avere.

Vanzatorul ii arata o haina superba. La un pret exorbitant.
- Este exact ceea ce-mi trebuie, declara maestrul sufi. Dar mi-ar placea niste paiete in jurul gulerului si un mic tiv din blana.
- Nimic mai usor, il asigura vanzatorul: am tot ce-ti doresti in atelierul meu.

Se facu nevazut pentru cateva minute si reveni cu aceeasi haina, la care adaugase tivul din blana si paietele.
- Si asta cat costa? intreba maestrul sufi.
- De douazeci de ori mai mult decat prima, raspunse vanzatorul.
- Perfect! raspunse maestrul sufi, le iau pe amandoua.

Niciun comentariu: