marți, septembrie 09, 2008

Nafaqa

Nafaqa poate fi tradusă prin „dăruire de sine”. Ea se referă în special la dăruirea de bani în cadrul căii, dar mai poate îmbrăca şi forma punerii la dispoziţie a anumitor competenţe sau a timpului personal pentru lucrul în cadrul căii.

Nafaqa este considerată un instrument de purificare (mai ales atunci când este vorba despre oferirea de bani) şi de progres spiritual.

Seyyid spune: Acela care-şi face dhikrul, care lucrează pe cale şi care, în afara acestora, practică nafaqa este o „stea căzătoare”, este „inatacabil” (o altă traducere posibilă: „face parte din elita elitei sfinţilor”).

Seyyid mai spune: Există trei porţi (dhikrul, lucrul pe cale şi nafaqa). Nafaqa e singura poartă în faţa căreia este lume puţină; această poartă este calea regală.

Tot Seyyid spune şi că: Lucrul cel mai respingător este un sufi zgârcit.

Din cele de mai sus, reiese importanţa pe care Seyyidi Hamza o acordă acestui instrument de avansare pe cale numit nafaqa. De asemenea, pentru înţelegerea realei importanţe a nafaqa, este necesară practicarea dhikrului.

Niciun comentariu: