vineri, iunie 18, 2010

Săvârşirea rugăciunii în perioadele nerecomandabile

Întrebare:
Am pierdut multe rugăciuni un timp îndelungat, iar acum am început să le recuperez: astfel, săvârşeam una din rugăciunile Zhuhr pierdute după rugăciunea Zhuhr din ziua respectivă, una din rugăciunile `Asr pierdute după rugăciunea `Asr din ziua respectivă şi aşa mai departe. Apoi mi-am amintit că era interzis să ne rugăm după Fajr şi `Asr. Există şi alte opinii referitoare la acest lucru în islam? A te ruga după Fajr şi `Asr este interzis sau doar makruh [nerecomandabil, fără a fi interzis]?

Răspuns:
Nu este recomandabilă săvârşirea rugăciunilor opţionale după rugăciunile `Asr sau Fajr. Cu toate acestea, recuperarea rugăciunilor pierdute, rugăciunea de înmormântare şi alte câteva rugăciuni care au un motiv special sunt permise în aceste momente.

Ca răspuns la întrebarea ta, Dr. Main K. Al-Qudah, membru al AMJA - Comitetul Permanent de Fatwa, a opinat:

Interdicţia privind săvârşirea rugăciunilor după Fajr şi `Asr se limitează la rugăciunile opţionale care nu au un motiv special; dacă, însă, acestea se săvârşesc cu un scop anume, ca în cazul tău, atunci este permis să te rogi şi după Fajr şi `Asr.

După o relatare autentică, însuşi Profetul (slaws) se ruga două rak`ah după `Asr. Când a fost întrebat de ce, a răspuns: „Recuperez rugăciunea obligatorie Zhuhr pe care nu am putut-o săvârşi din cauza unei alte îndatoriri pe care am avut-o în momentul respectiv.” (Al-Bukhari şi Muslim)

În temeiul celor de mai sus, continuă să recuperezi rugăciunile pierdute în trecut până când eşti sigur că le-ai săvârşit pe toate.

Niciun comentariu: