luni, august 11, 2008

O zi cu Profetul - Vizita

Kalada ibn Hanbal a spus: "Am ajuns la Trimisul lui Allah si am intrat fara sa spun "salaam" sau sa cer permisiunea. Atunci Trimisul lui Allah a spus: "Intoarce-te si spune: "Assalaamu alaikum! Pot sa intru?""

(Tirmidhi, Abu Daud)

Qatada a relatat ca Profetul (slaws) a spus: "Cand intrati intr-o casa, spuneti "salaam" celor care locuiesc in ea, iar cand plecati, spuneti-le "salaam"."

(Baihaqi)

Abu Musa a relatat ca Trimisul lui Allah (slaws) a spus: "Vizitai bolnavii, hraniti-i pe cei flamanzi si eliberati captivii."

(Bukhari)

Abu Huraira a relatat ca Trimisul lui Allah (slaws) a spus: "Celui care viziteaza bolnavii sau isi viziteaza fratele de dragul lui Allah i se va spune: "Sa fii bine, trecerea ta sa fie usoara si sa ocupi un loc in Rai!"."

(Tirmidhi)

Mu'adh ibn Jamal a relatat ca l-a auzit pe Trimisul lui Allah (slaws) spunand: "Allah Preainaltul a spus: "Dragostea Mea se cuvine celor care se iubesc unul pe altul de dragul Meu, se viziteaza unul pe altul de dragul Meu, celor care cheltuiesc unul pentru celalalt de dragul Meu"".

(Malik)

In relatarea lui Tirmidhi se spune: "Allah Preainaltul a spus: "Pentru cei care se iubesc unul pe altul intru preamarirea Mea vor fi amvoane de lumina, iar profetii si martirii ii vor considera norocosi.""

Abu Musa al-Ash'ari a relatat ca Trimisul lui Allah (slaws) a spus: "Permisiunea de a intra trebuie ceruta de trei ori. Daca vi se da voie, atunci intrati; daca nu, plecati."

Niciun comentariu: