sâmbătă, august 22, 2009

Scrisorile unui maestru sufi (de Al- 'Arabi ad-Darqawi) – 8

Nu se ajunge la Dumnezeu decât prin poarta morţii egoului (nafs), aşa cum afirmă sufiţii. Or noi vedem – dar Dumnezeu este cel mai cunoscător – că faqîrul nu-şi va omorâ egoului înainte de a-i putea percepe forma, şi nu o va percepe decât după ce s-a despărţit de lume, de tovarăşii săi, de prietenii şi de obiceiurile sale. Un faqîr îmi spuse : « Femeia mea m-a învins », la care i-am răspuns : « Nu ea te-a învins, ci propriul tău suflet (nafs). Dacă ţi-ai fi învins sufletul, ai fi învins cosmosul întreg, în ciuda lui, cu atât mai mult pe femeia ta, căci nimic nu ne învinge în afara propriului nostru suflet (nafs). Nu avem alt duşman în afara lui. Dacă am putea să-l ucidem, ne-am ucide prin asta toţi opresorii. Fie ca blestemul lui Dumnezeu să se aşeze asupra celui care minte. »

Niciun comentariu: