duminică, februarie 21, 2010

Cei doi pelerini - Idries Shah

Doi pelerini stateau de vorba:

- Vin de la marele sufi care locuieste in locul cutare, spuse unul.

- Dar cum i-ai recunoscut casa si de unde ai aflat ca este un mare sufi? il intreba celalalt.

- Aflasem din surse sigure ca toti discipolii sai devenisera "oameni desavarsiti" , ca pana si mania sa era o binecuvantare si ca putea sa se ridice, in mod miraculos, in vazduhuri. Mi se mai spusese si ca in fata casei crestea un chiparos.

- Si era, intr-adevar, asa cum iti fusese descris?

- Nu.

- Dar ce s-a intamplat?

- Cand am ajuns la el, am vazut ca chiparosul se uscase. Mi-am zis: "Ar trebui sa fiu neghiob sa nu-mi dau seama ce inseamna asta! Am facut toata calatoria asta degeaba. La ce bun sa mai intru inauntru?" Asa ca mi-am reluat peregrinarile.

Niciun comentariu: